Kundomdöme om Ljustema.se

Sammanfattning
positive91.8%(6061 Omdöme)
Betyg: 4.65/5neutral5.4%(354 Omdöme)
Antal omdöme: 6601negative2.8%(186 Omdöme)

Klicka här för att lämna ett omdöme


Det tog en vecka innan paketet …
rating
Det tog en vecka innan paketet skickades iväg. Lite segt enligt mig!
Emmelie S.2017/12/05
Lång leveranstid. Dålig kvalité.
rating
Lång leveranstid. Dålig kvalité på luciakrona trots att den var ganska dyr.
Johanna V.2017/12/05
Dåligt embalege och mindre skador på …
rating
Dåligt embalege och mindre skador på varan. Trist !
Mikael A.2017/12/02
Efter en vecka har paketet fortfarande …
rating
Efter en vecka har paketet fortfarande inte kommit...
Ulf L.2017/12/02
Svar: Hej Ulf, Jag beklagar att ditt paket ännu inte kommit fram till dig! Din beställning skickades från oss den 29/12 så det är med all säkerhet på väg! Tyvärr är det överbelastat hos alla transportföretagen och de gör allt de kan för att få ut alla paket! Önskar dig en fortsatt trevlig första advent! Med vänliga hälsningar Annette Lejonfelt
Beställde ljuskulor 25/11 men har ännu …
rating
Beställde ljuskulor 25/11 men har ännu inte fått hem beställningen.
Jenny E.2017/12/12
Svar: Hej Jenny, Din order är skickad från oss ett par dagar efter din beställning gjordes och ligger på ditt utlämningsställe. Två aviseringar kring detta har gått ut via e-post till dig. Vänligen kontakta vår kundtjänst via telefon 042-72224 eller via e-post kundtjanst@ljustema.se så vi kan hjälpa dig så du kan få ditt sändningsnummer som du anger vid uthämtning samt vilket utlämningsställe din paket ligger på. Med vänliga hälsningar Annette Lejonfelt
Klarade inte av att lev pga Black …
rating
Klarade inte av att lev pga Black Friday samt Cybermåndag. Skulle aldrig lita på er inför julklapparna.
annica b.2017/12/01
Beställde en lampa som stog fanns i …
rating
Beställde en lampa som stog fanns i lager, några senare får jag meddelande om "finns ej i lager hos leverantör". Butiken var dock snabb med att ta bort den ur sortimentet.
Marcus F.2017/12/07
Svar: Hej Marcus, Vi skriver aldrig ut på våra produkter om de finns i lager eller ej, vi har leveranstider 1-2 dagar, 1-5 dagar eller 2-7 dagar. Tyvärr visade det sig att de lampor som du beställt tagit slut i lager hos leverantören, något vi först fick veta när vi la en beställning på dessa. Beklagar verkligen detta Marcus, vi jobbar på bättre kommunikation mellan oss och leverantören för att detta inte ska uppstå. Med vänliga hälsningar Annette Lejonfelt
Nöjd kund!
rating
Snabb och bra leverans i lådan!
Åsa H.2017/11/29
Dålig kommunikation om leverans
rating
Vid beställningen - den 28 oktober - utlovades leverans efter 2-7 dagar. 2 ggr har jag efterlyst min order och varje gång har man ursäktat att leveransen är framflyttad. Den tredje gången jag kontaktar dem får jag veta att min produkt har utgått hos leverantören. Jag ber dem då omg göra en återbetalning. Jag beställer dessutom mina varor på ett annat ställe. Efter en stund återkommer Ljustema och säger den här gången att de gjort fel. Varorna kommer troligtvis att kunna levereras trots allt. De menar att de har haft hårt tryck under Black Friday och meddelat flera kunder att de inte kan leverera det de har sålt. De har råkat höra av sig till mig också trots att jag beställt långt innan Black Friday. De ber om ursäkt och menar nu att det varorna borde levereras från leverantören, men än har jag inte hört något slutgiltigt om ifall mina varor kommer innan första advent.
Malin E.2017/11/27
Beställde varan för en vecka sedan och …
rating
Beställde varan för en vecka sedan och har ännu inte sett röken av lampan.
Zara O.2017/11/27
Svar: Hej Zara. Tack för ditt omdöme. Vi beklagar att vi idag passerar den 5e arbetsdagen då du skulle ha mottagit din projektorlampa. Vi har 1-5 dagars leveranstid på dessa och tyvärr kom dom inte hem som beräknat från leverantören i fredags och kunde därför inte skickas så att du kunde haft den idag. Vi gör vårt bästa med att få ut alla ordrar som ligger och väntar och är det någonting du undrar över går det jättebra att kontakta oss på kundtjänsten, både på mail och på telefon :) Önskar dig en fin kväll. Mvh. Ljustema.
Upphängningsskruven för lampan var …
rating
Upphängningsskruven för lampan var defekt. Som tur var kunde jag ersätta den med egen skruv. Inget intresse för kompensation från företaget fanns.
Lennart G.2017/12/03
Jag blev tvungen att makulera ordern …
rating
Jag blev tvungen att makulera ordern efter beskedet från ljustema att leveransen kunde inte göras inom utlovade 5 arbetsdagar. Beställningen gjordes 19/Nov. Den 22/Nov skickade jag ett förfrågande meddelande till Ljustema via hemsida angående leveranstiden. Meddelande besvarades inte. Den 24/nov ringde jag till företagets kundservice. Då fick jag besked att leveransen skulle dröja. Jag blev erbjuden att makulera beställningen. Beställningen handlade om en födelsedag present till min 8 åriga barnbarn som skulle firas den 27/Nov. Jag tycker att företaget kunde lämna något beskedet tidigare. Det var tråkigt.
Savas O.2017/11/26
Råkade beställa en julgransfot för …
rating
Råkade beställa en julgransfot för utebruk. Undermålig konstruktion. Men snabb leverans.
Hans E.2017/11/25
Hälften var trasigt och paketet var …
rating
Hälften var trasigt och paketet var helt oskadat så detta kan inte skyllas på posten!
Veronica Margareta B.2017/12/02
Beställer ett ljusträd och ingen …
rating
Beställer ett ljusträd och ingen kontakt följer med...hade önskat få reda på det på en gång!
Agneta N.2017/11/25
Dålig kvalité
rating
Dålig kvalité
Helene W.2017/11/20
Varan gick inte att köpa.
rating
Varan gick inte att köpa. Beställde en produkt (lysrör 149 cm långa) som jag sedan fick besked endast kunde köpas på plats. Exakt samma vara har de tidigare skickat, samt att konkurrenterna skickar den. De måste ha bytt till en sämre fraktleverantör. 2 stjärnor för att de meddelade direkt och trevligt.
John A.2017/11/19
Varan visade sig vara slutsåld trots …
rating
Varan visade sig vara slutsåld trots att den gick att beställa på hemsidan.
Ulla-Britt A.2017/11/25
Snabb leverans
rating
Snabb leverans, men belysningsarmen var sned...
Bo Nils J.2017/11/16
Svar: Hej Bosse, tack för ditt omdöme. Jättetråkigt att du har mottagit en strålkastararm som är sne, det ska den givetvis inte vara. Du är välkommen kontakta oss på: kundtjanst@ljustema.se med bilder och en kort beskrivning, så ska jag hjälpa dig vidare med en reklamation. Önskar dig en riktigt fin fredag så länge! Med vänliga hälsningar / Best regards Emma C Ljustema
Fick varken sms eller annan info när …
rating
Fick varken sms eller annan info när paketet kom, eller spårning av paket som lovat. Fick ringa om fakturan hos klarna, för att få den skickad till min mail.
Anna N.2017/11/13
Svar: Hej Anna, tack för ditt omdömme. Beklagar att du känner så, men när jag går in på din order ska du ha fått sms både när din order har legat under plock och när den har blivit skickad. Går jag sedan in och kollar på Klarna ska du ha mottagit 4 stycken e-postfakturor, 1 styck den 30/10 och 3 stycken den 9/11. Om det är så att du känner att du inte mottager någon information gällande din beställning så går det jättebra att ringa eller maila vår kundtjänst :) Jag vill gärna dubbelkolla med dig om dina uppgifter stämmer, både mail och telefonnummer. Du får gärna återkomma med dom på vår mail: kundtjanst@ljustema.se, så ska vi dubbelkolla om något har blivit fel. Önskar dig en fin måndag och välkommen åter. Mvh, H
Ljustema.se - Betyg: 4.65/5 - Antal omdöme: 6601
Accept

Webbplatsen använder cookies för att bättre motsvara dina förväntningar. Om du inte accepterar användandet av cookies kan du stänga av det i inställningarna för din webbläsare. Det finns dock en risk att vissa funktioner på Ljustema.se inte kommer att fungera korrekt.