Kundomdöme om Ljustema.se

Sammanfattning
positive91.9%(5850 Omdöme)
Betyg: 4.65/5neutral5.4%(347 Omdöme)
Antal omdöme: 6369negative2.7%(172 Omdöme)

Klicka här för att lämna ett omdöme


Lång leverantid
rating
Handlat två gånger på Ljustema. Båda gångerna så har jag beställt två lika armaturer och de har bara haft en på lager, så jag fått vänta på att den andra ska komma in i lager. Första gången tre veckor andra gången två veckor. Varför säljer man saker som inte finns i lager utan att skriva leveranstiden? Framförallt varför får man inget mail om leveranstiden? Jag har fått höra av mig båda gångerna.
Kim Towe Erika L.2019/05/16
Fel lampor 2ggr
rating
Trots bokstavering av vilken typ av lampa jag sökte (Kundtjänst), hade en äldre trasig framför mig, så blev det fel två ggr. Därav mitt betyg. Gick tillslut till office depot och beställde rätt typ hos dom. Returnerade så klart dom felaktiga ej använda lamporna. Nu hoppas jag att vi mottar kredit fakturorna korrekt
William F.2019/04/17
2
rating
lång lev tid. snorkigt bemötande när jag efterlyste min lev.
Roland O.2019/02/16
Lång leveranstid
rating
Ni har alldeles för långa leveranstider. Nuförtiden kan man förvänta sig högst 1-2 dagars leveranstid. Inte 14 dagar som det varit.
Hans Lennart Edgar S.2019/02/13
Dåligt paketerat
rating
Glasen åkte ur sin skyddsplast och låg och slog mot varandra.
Johan Markus N.2019/02/12
God Jul
rating
Lite beskymrad att man kan hämta ut beställda grejer utan att visa legitimation.
Linda Susanne B.2018/12/16
Ljustema
rating
Rörig hemsida. Långsam leverans.
Rolf Anders Tommy R.2018/12/10
Paketering
rating
Första gången jag handlar här. Tunna, sköra lampor helt i glas bör skyddas från stötar mer än från ett håll. I detta fall låg lamporna mot kartongens botten utan någon vaddering, men gott om hopknölat gråpapp ovanpå. Enligt Einstein kan krafter verka åt flera håll. Vågade knappt öppna när jag såg det knöliga paketet, men lyckan log och allt var helt.
Niclas G.2018/12/05
Snabb leverans Tyvärr lim synligt på lampskärm
rating
Birgitta Charlotta L.2018/12/03
Krångligt
rating
Inte tydliga info och inte alls enkelt med returen
Sinan Faraj A.2018/12/01
.
rating
.
Axel Fredrik H.2018/11/26
Helt ok att beställa.
rating
Men information om produkt stämde inte.
Lars Karl Fredrik H.2018/11/24
dåligt
rating
Man handlar för mycket pengar men Ni tar leveransavgift. Kan tycka om man handlar för mer än 1000 kr borde det vara fraktfritt. Nöjd med lampfötterna..
Ingalill Elisabeth O.2018/11/02
Lång leveranstid
rating
Mycket lång leveranstid
Stefan C.2018/10/21
Varorna var restnoterade men inget…
rating
Varorna var restnoterade men inget meddelande har kommit till min kännedom. I stället för 5-7 dagar leverans kommer det ta ca 15-20 dagar leverans. Det bör stå på hemsidan om varorna kommer senare än 5-7 dagar än utlovat.
Gunilla Maria B.2018/09/03
Svar: Hej Gunilla. Tack för ditt omdöme, vi försöker alltid att redovisa när varorna blir försenade till kunden, i ditt fall blev allt dock lite olyckligt. Men din order är på gång och kommer skickas denna vecka till dig. VI ber om ursäkt för det extra besvär detta medfört. Ha en fin dag Emma Laurin gm Ljustema
1-2 dagars leveranstid är väl kanske…
rating
1-2 dagars leveranstid är väl kanske lite optimistiskt att utlova, och det blev ju inte bättre av att Schenker slarvat bort försändelsen. Så nu blir det att famla runt i mörker nere vid sommarstugan ytterligare några veckor.
Calle L.2018/08/30
Svar: Hej Calle, tack för ditt omdöme. Det verkar som att vi haft en hemma av den produkt du beställt, därav har det stått 1-2 dagar. Men eftersom du beställt fler antal än de vi haft på lager har leveranstiden ändrats till 1-5 dagar. Jag är ledsen om detta inte framgått i din orderbekräftelse, men det är något vi jobbar på. Du är välkommen att höra av dig till vår kundtjänst angående ditt försvunna paket, för det verkar finnas hos ditt ombud. Välkommen att kontakta mig på kundtjanst@ljustema.se så ska jag hjälpa dig vidare med ett löpnummer så att du kan hämta ut ditt paket. Önskar dig en fin fredag och en trevlig helg! Med Vänliga Hälsningar
- - - -
rating
Plockar inte bort saker ur sortimentet på hemsidan trots att det är slut hos tillverkaren. Inte ens trots att dom vet om det..
Görel Dagny Margareta L.2018/05/11
Svar: Hej Pernilla, tack för ditt omdöme. Vad tråkigt att du handlat en produkt som varit slut hos leverantören. Om vi inte har en produkt hemma på lager, har vi fördelen att kunna göra en order på beställning. Det leder i sin tur till att vi inte får reda på om en produkt tar slut förrän någon av våra kunder lägger en order. Jag förstår att detta är supertråkigt, och det är något vi jobbar på med alla våra leverantörer för att få reda på om någon produkt tagit slut eller utgått, innan en beställning läggs. Jag kan se att den produkt du handlat inte är aktiv, och borttagen från vår hemsida. Finns det någon annan produkt du vet har utgått, är du välkommen att kontakta oss på kundtjanst@ljustema.se så ska vi genast plocka bort den från hemsidan, för att undvika dessa missförstå
Leverantören har skickat en defekt…
rating
Leverantören har skickat en defekt lampskärm. Men kundtjänstpersonalen var behjälplig med att fixa till att jag får en ny lampskärm...Nu har det gått två veckor efter beställningen men jag fick inte den nya lampskärmen än.
Iren V.2018/04/02
Långa leveranstider
rating
Jag fick en felaktig produkt, men det anser jag att ni löste på ett tillfredställande sätt. Anledningen till mitt låga betyg är dock era mycket långa leveranstider, såväl på de varor jag beställt som på den ersättningsprodukt som ni lovat skicka, men som jag ännu inte fått.
Tommy A.2018/02/26
Svar: Hej Tommy, tack för ditt omdöme. Vad roligt att du är nöjd med hur vi löste ditt ärende. Det är jätteroligt att höra! Såklart är det mindre tråkigt att höra att du inte är nöjd med leveranstiden. Detta är självklart något vi tar med oss som feedback. Vi har 1-5 leveransdagar (arbetsdagar) på vissa produkter som inte finns på lagret. När de ej finns tillgängliga på vårt lager, tar vi hem dessa på beställning från leverantörerna. Detta är en service som vi jobbar stenhårt på, för att man som kund ska ha möjlighet att handla även om produkten/produkterna inte finns tillgänglig/tillgängliga hos oss. Din garan
Beställde och betalade men inga varor än
rating
Beställde och betalade för flera veckor sedan. Hittills ingen leverans. Efter att ha mejlat dom och frågat säger dom att varorna är slut och kommer nästa månad.
lars r.2018/03/01
Ljustema.se - Betyg: 4.65/5 - Antal omdöme: 6369
Accept

Webbplatsen använder cookies för att bättre motsvara dina förväntningar. Om du inte accepterar användandet av cookies kan du stänga av det i inställningarna för din webbläsare. Det finns dock en risk att vissa funktioner på Ljustema.se inte kommer att fungera korrekt.