Summering
positive

90.2%

(7088 Omdöme)

Betyg: 4.6/5

neutral

4.9%

(383 Omdöme)

Antal omdöme: 7859

negative

4.9%

(388 Omdöme)

Ej levererat
rating 0 5 0.5
Om jag hade fått mina varor hade jag kunnat ge ett omdöme.
Ljustema.se
Katastrot
rating 0 5 0.5

Katastrof att skicka ut detta innan jag ens har fått produkterna! Det tar otroligt lång tid innan jag får det jag har beställt från er. Uselt

Svar:

Hej Johan,

Omdömesmailet skickas alltid ut per automatik efter det att vi skickat beställningen från oss. 

Ibland hinner omdömesmailet komma före produkterna och då kan man exempelvis avvakta med att besvara omdömet tills det att man hämtat ut sitt paket.

Vi skriver alltid ut en beräknad leveranstid som gäller inne på varje enskild produkt och det är alltid den produkt med längst leveranstid som då gäller för hela ordern.

Två av dina beställda lampskärmar har en leveranstid som är "Skickas inom 2-10 vardagar", detta eftersom Hallbergs syr upp sina lampskärmar efter beställning. Ibland har de färdiga lampskärmar att skicka men oftast inte och därav spannet på 2-10 vardagar. 

Din order skickades från oss på den 7:de leveransdagen vilket är helt inom ramen för den utsatta leveranstiden. 

Med vänliga hälsningar

Annette

Ljustema.se
pisellolampa
rating 0 5 0.5
vet ej inte provat den än
Ljustema.se
Produkten går ej att använda.
rating 0.5 5 0.5
.
Ljustema.se
Besviken
rating 0 5 0.5

Inte fina och passade inte alls och jag är jättearg att det ska vara sååå knöligt att skicka tillbaka dom och dyrt får nästan betala lika mycket som dom kostar ???????? och så kan inte ni bara skicka en lapp man sätter på paketet som många andra gör.... Jag är JÄTTEBESVIKEN väntar på att få returlappen som jag fick be en annan skicka efter för det var ett satan knöl.....

Svar:

Hej Monica,

Det är såklart tråkigt när det inte passar som önskat men vi erbjuder inte fria returer utan vår retursedel kostar 129:-. Vad som gäller vid ångrat köp står i våra köp och leveransvillkor och kan vara bra att ta del av innan man slutför sin beställning. 

Vår retursedel beställer man via hemsidan, denna mailas sedan ut till den angivna e-postadressen för kund att skriva ut. Har man inte tillgång till en skrivare så kan man alltid kontakta oss via mail eller via telefon så skriver vi ut fraktsedeln och skickar den via brev, detta står i informationstexten för fraktsedeln. Jag beklagar om det inte framgått tydligare. 

Med vänliga hälsningar

Annette

Ljustema.se
1
rating 0 5 0.5
Har inte fått den
Ljustema.se
Db schenker
rating 0 5 0.5
Ikke snabb leveranse med db schenker
Ljustema.se
Ingen leverans ännu
rating 0 5 0.5
Tyvärr ursäkta röda helgerna ställer till det inget omdöme kan levereras hälsningar Hilding drakare
Ljustema.se
Lamp skärmar
rating 0 5 0.5
Lång leveranstid. När jag får mina lampskärmar så kan jag bedömma producten.
Ljustema.se
Leverans
rating 0 5 0.5
Alldeles för lång leveranstid, med schenker som leverans alternativ tar det 11 arbetsdagar för att få hem varan, och då skickas den från Hbg till Malmö ? Galet lång tid!!!
Ljustema.se
Helkass skulle kommit efter 2 dagar sedan tyvärr
rating 0 5 0.5
Spårningsnummer: 373325384815905738 Vi ringer dig....... 3 veckor ännu har ingen hört av sig..... Ångrar i dg att jag redan betalt lampan.......
Ljustema.se
Returfraktsedel Schenker 0-20kg
rating 0 5 0.5
Returhanteringen som Ljustema har tycker jag är bland de sämsta i branschen, andra webshoppar där följer det med en retursedel om du vill skicka tillbaka. På Ljustema då måste man beställa en och det kostar 125kr. För 125kr då tänker jag att då kommer det en kartong med en fraktsedel hem eller så kommer ex Schenker och hämtar upp paketet. Nej, då får du själv skriva ut en fraktsedel och tejpa ihop för packningen eller hitta en egen förpackning för att själv gå till ombudet och lämna in paketet. Det finns många andra webshoppar som har bättre och billigare returhantering
Ljustema.se
Har betalt, men ikke fått noko produkt.
rating 0 5 0.5

Eg kan ikke setja nokon normal karakter (betyg), før vara er komen!

Svar:

Hej Sverre,

Du är välkommen att hämta din beställning =)

Din order har legat här hos för avhämtning sedan den 7/12. Vi har skickat ut två sms gällande detta till det angivna telefonnumret.

Med vänliga hälsningar

Annette

Ljustema.se
Dyrt
rating 0 5 0.5

Det blev det dyraste reservlampor jag nånsin köpt i mitt liv!

Svar:

Hej Kenneth,

Priset för de pisellolampor du köpt är 29:- för ett 5-pack. Alla priser står alltid inne på produkten och fraktkostnaden är 79:- på alla beställningar under 1000:-.

Den totala kostnaden för produkterna och frakten står sedan i kassan innan man slutför sin beställning och då kan man där avgöra om man vill genomföra beställningen eller ej. 

Med vänliga hälsningar

Annette

Ljustema.se
Vad ska jag svara?
rating 0 5 0.5

Varför skickar ni ut en fråga vad jag tycker om era produkter utan att ha levererat?

Svar:

Hej Beja,

Omdömesmailet skickas alltid ut per automatik efter det att vi skickat beställningen från oss. 

Ibland hinner omdömesmailet komma före produkterna och då kan man alltid avvakta med att besvara omdömet tills det att man hämtat ut sitt paket så att man kan ge ett rättfärdigt omdöme.

Med vänliga hälsningar

Annette

Ljustema.se
Otrygg
rating 0 5 0.5

Hur kom det sig att ljusen hamnade hos Ola Olsson i Uppsala? Han fanns ingenstans i denna beställning??? Hur fungerar era system? Mycket otryggt.. Hur hanteras lämnade uppgifter?? Får nån annan mitt namn o min adress??

Svar:

Hej,

Det är för att hans uppgifter ligger knutna på din e-postadress hos Walley (Collector Bank).

Första gången man genomför ett köp med betalning via exempelvis Walley eller Klarna så är det de uppgifter man registrerar vid just fösta köpet som blir huvuduppgifterna knutna till den e-postadress som man anger. 

Så anger man någon annans uppgifter första gången hos exempelvis Walley så blir dessa automatiskt registrerade som huvuduppgifter vilket innebär att nästa gång man handlar via ett annat företag som har samma betalpartner så går de uppgifterna automatiskt in som man först registrerat hos dem.

Detta förklarade jag för dig när du hörde av dig till oss och jag meddelande dig att du behövde kontakta Walley så att de kan ta bort hans uppgifter från din e-postadress, annars kommer alltid hans uppgifter komma upp vid köp med betalning via Walley. Samma hade gällt om du registrerat någon annans uppgifter hos exempelvis Klarna första gången du genomfört ett köp via dem. Det är så det alltid fungerat.

Innan man slutför sitt köp hos oss kan man alltid se vilka uppgifter som registreras in samt står även dessa uppgifter på orderbekräftelsen man får via mail efter slutförd beställning.

Man har ett eget ansvar att kontrollera att alla uppgifter stämmer och om något inte skulle stämma så är man alltid välkommen att kontakta oss så kan vi alltid göra ändringar innan paketen skickas från oss. 

Du hörde av dig efter vi skickat din order och ville inte omdirigera paketen så då fanns det inte så mycket för oss att göra. 

Tråkigt att du känner som du gör. Jag upplevde att vi hade ett fint samtal och att du förstod vad som hänt och anledningen till detta.

Med vänliga hälsningar

Annette

Ljustema.se
Negativ
rating 0 5 0.5

Negativt. Så besviken! Helt gula/missfärgade ljus. I text står det att bilden kanske är Missvisande , jotack det kan man säga. Sen ville jag att de skulle stå för porto tillbaka men det gjorde man då inte. Så för all frakt kring detta köp betalde jag 79kr+60kr för 8 paket med gula missfärgade ljus som fick skickas åter . Tack men nej tack. 140kr i sjön

Svar:

Hej Anonym,

Produkten du beställt har en generell produktbild och därför skiver vi ut att bilden är generell, att produkten kan se annorlunda ut i verkligheten och att eventuell specifikationer på bilden ej gäller och att denna kan komma i varierande fabrikat. Detta då glödlampor inte tillverkas längre utan är utgående produkter. Unison som är leverantören för denna produkt får hem dessa från olika tillverkare och därför kan dessa komma att se olika ut men de har samma specifikationer, dvs mått, effekt och sockel.

Väljer man att köpa dessa lampor trots allt, medveten om vad som gäller så är det ett aktivt val man faktiskt gör och då kan man inte kräva att vi ska stå för returen för att produkten inte motsvarade ens förväntningar. 

Vid retur återbetalas man alltid fraktkostnaden för frakten till dig, men returfrakten får man själv stå för eftersom vi inte erbjuder fria returer. 

Med vänliga hälsningar

Annette

Ljustema.se
Köpupplevelse utan leverans
rating 0 5 0.5

För långsamt och för dålig kommunikation

Svar:

Hej John,

Väldigt tråkigt att du känner så.

Leveranstiden står alltid inne på produkten samt i kassan innan man slutför sin beställning.

Leveranstiden för de lampskärmar du beställt är "Skickas inom 2-10 vardagar", detta då de flesta lampskärmar sys upp per beställning hos Hallbergs.

Ibland har de lampskärmar klara men oftast så sys dem upp efter att vi lagt in beställningen och därför är det ett spann på 2-10 vardagar.

Detta svarade jag även dig när du var i kontakt med oss.  Jag vet inte riktigt hur mycket tydligare vi kunnat informera dig om detta än det som vi gjorde vid kontakt.

Dina lampskärmar skickades på den 6:e leveransdagen vilket är helt inom ramen för leveranstiden. 

Med vänliga hälsningar

Annette

Ljustema.se
Retur och kanske ingen återbetalning?!
rating 0 5 0.5

Köpte en lampa som inte motsvarade förväntningarna. Vid retur ska jag först behöva betala 129 kr för att beställa en returfraktsedel. Sedan står det i villkoren att ingen återbetalning kommer att ske om emballaget är skadat. Var bucklor på kartongen när den kom så får hoppas att det inte drabbar mig.

Svar:

Hej Lolo,

Det stämmer, vi har inga fria returer utan vår retursedel kostar 129:- och gäller oberoende vikt och volym.

Vi säljer allt från ljuskällor till stora taklampor och avgiften vi blir debiterade för vikt och volym är oftast mycket högre än de 129:- som vi tar i avgift. Vad som gäller för retur står i våra köp och leveransvillkor som kan vara bra att läsa igenom innan man slutför sin beställning så att man vet vad som gäller om man eventuellt skulle ångra köpet. 

Önskar man göra en retur så ska varorna skickas tillbaka i samma skick som man mottagit dessa och i dess originalförpackningar.

Det står även att om man mottagit en defekt låda ska man kontakta vår kundtjänst innan man gör en retur under öppet köp. Detta så att vi har underlaget på skadan och därmed kan godkänna returen i det skick den kommer tillbaka i. 

Med vänliga hälsningar

Annette

Ljustema.se
Uselt kundbemötande
rating 0 5 0.5

Vid en felbeställning från vår sida så kan ni inte göra en retur bara far vi räknas som företag

Svar:

Hej Curt,

Tråkigt att du upplever det som uselt kundbemötande, men ni har faktiskt ett eget ansvar i detta. Vi kan inte gå emot våra villkor för att ni inte kollat upp villkor som gäller vid för företagskunder.

Det är såklart tråkigt att produkterna ni beställde inte motsvarade era förväntningar och att ni önskade returnera dessa vilket vi inte kunde godkänna eftersom vi inte erbjuder öppet köp mot företag.

Det är väldigt vanligt att återförsäljare inte erbjuder öppet köp mot företagskunder och därför är det viktigt att man alltid kollar upp vilka villkor som gäller innan man genomför ett köp. 

Med vänliga hälsningar

Annette

Ljustema.se