Kundomdöme om Ljustema.se

Sammanfattning
positive91.9%(5850 Omdöme)
Betyg: 4.65/5neutral5.4%(347 Omdöme)
Antal omdöme: 6369negative2.7%(172 Omdöme)

Klicka här för att lämna ett omdöme


Väldigt långsamt...
rating
Beställde enbart två LED-lampor, som sades finnas i lager. Trots detta tog det knappt två veckor innan Ljustema lyckades expediera min order. Det duger inte i dagens e-handel! När paketet väl hamnade hos transportören (DHL) gick det snabbt :-)
Ulf Arvid G.2019/03/28
Sen leverans
rating
Leverans skulle ske inom 1-5 dagar. Fick ingen info om när min leverans skulle ske. Ingen info om försening när de fem dagarna och lite till gått. Hörde av mig och då började min beställning packas. Uppenbarligen bortglömd. Fick kompensation genom att fraktavgiften togs bort och det var ju bra, men vill hellre ha leverans på tid och info under gång.
Maria Kristina S.2019/03/09
Inköp av en projektorlampa
rating
Leveranstid över en vecka
Frakt 49kr då del levererades i ett brev
Sten Göran S.2019/02/22
Retursystem
rating
Otroligt tjorvigt att returnera en fel beställd vara
Malin Maritha H.2019/01/09
Ljusgardin
rating
Köpte först två meter för 607 kronor inkl 49 kr frakt. Upptäckte att en av mina gamla gardiner slutat fungera (misstänker starkt min katt), varav jag köpte en till för 279 kr inkl 49 kr frakt. Dvs totalt 886 kronor. Upptäckte sedan att Coop här i Umeå sålde samma gardin för 59:90 kr. Det känns därför att jag har betalat ett väldigt överpris!
Hans Lennart W.2019/01/09
Lågt betyg
rating

Fick en produkt och när produkten inte fungerade vid leverans öppnade jag batteriluckan och såg att det var Batterisyra/erjat fick då en annan produkt istället då produkten jag beställt inte fanns kvar i lager. Får hem den nya produkten och det är exakt samma fel på denna. Inte kul när det ska vara julklappar. Detta verkade vara de sista av produkterna och troligen gamla. Fick pengarna för mellan skillnaden av produkterna tillbaka efter första mailkonakten som fungerade bra men har ännu Inte fått svar på mitt senaste mail som skickades den 8/12. Inte kul att få defekta produkter, dessutom när bemötande i början var bra så hade man ändå hoppas på något svar från företaget och då hade troligtvis inte betyget varit så här lågt heller men efter att ha fått mail om recension av produkterna under några dagar så ger jag nu detta låga omdömen.

Judith K.2018/12/20
Svar:

Hej Judith,



Jag beklagar att du mottagit ytterligare en defekt vara med samma skada. Det är ju verkligen inte så det ska vara och jag beklagar verkligen detta!


Jag kan dock inte hitta något mail från dig på den sista reklamationen som du nämner. Vi svara alltid på alla mail vi får in till vår kundtjänst så vi skulle aldrig hoppa över någon i mailen och låta bli att svara.


Jag har nu gjort en full återbetalning till dig på hela summan av denna vara, pengarna kommer återbetalas till ditt konto inom 3-5 bankdagar.


Jag hoppas i alla fall att de övriga varorna var till belåtenhet!



Har du några fler frågor eller funderingar så tveka inte att höra av dig till oss! =)


God Jul!



Med vänliga hälsningar


Annette Lejonfelt, Ljustema AB

Besviken
rating

Läst alla omdömen och tyckte det lät som en bra sida så jag beställde 4 ljusstakar till mitt v-rum veckan före 1a advent. Tänkte att dom skulle hinna komma till 1a advent så klart. 9 dagar senare kom endast 2 ljusstakar då dom skyller på att Schenker inte tagit det andra 2 paketen på terminalen och medans Schenker skyller på att företaget ej gjort en beställning på själva frakten. Till 2a advent stod jag alltså fortfarande utan ljusstakar i 2 fönster och jag misstänker ju att ljusstakarna sålt slut och att man hoppades på att jag bara skulle acceptera att vänta ytterligare 1v på nästa leverans men valde istället pengarna tillbaka för dom 2 som aldrig dök upp.

Carina Madelene E.2018/12/18
Svar:

Hej Carina,


Jag kan inte mer än att beklaga att din beställning blev så tokig som den blev! 


Faktum är att ditt paket blev för stort för att kunna skickas i ett och samma, så att som vi tidigare meddelade dig, blev vi tvungna att dela upp ditt paket i två kolli med två separata sändningsnummer, det innebär att paketen går från oss tillsammans men på terminalen så fördelas alla paketen och de kan komma ifrån varandra. Normalt sett kommer alltid paketen fram och oftast vid samma tidpunkt men det kan hända att det inte blir så och det är jättetråkigt.


Gällande leveranstiden så skickade vi ditt paket 2 dagar efter att du gjort din beställning hos oss. Det jag ser är att det tagit lite längre tid än normalt hos transportbolagen. Just efter Black Friday helgen så är det oftast alltid fullt överallt och transportbolagen blir överbelastade, därav kan det förekomma lite förseningar. Det paket som kom fram blev 1 dag försenad och jag beklagar verkligen detta. Man räknar alltid leveranstiderna i arbetsdagar då det inte förekommer någon helgkörning.


Gällande det andra paketet som inte kom fram så var det fraktetiketten som trillat av under transporten och därför fanns det ingen scanning på det paketet hos Schenker, därför kunde de heller inte se någon sändning i sitt system när du pratade med de. 


När vi mottog information från dig att du inte fått de båda paketen så börjades en eftersökning direkt. Normalt sett så har Schenker då upp till 30 dagar på sig att hitta det saknade paketet, vilket oftast max tar ett par dagar men du önskade inte att vänta för att se om paketet återfanns på terminalen. Dessvärre kunde vi inte skicka 2 nya ljusstakar till dig eftersom denna modell var utgående och vi inte hade fler i lager. Du valde då att bli krediterad och då gjorde vi detta direkt enligt dina önskemål och pengarna betalades tillbaka via Collector. Paket hittades på terminalen och kom tillbaka till oss några dagar senare. 


Det är alltid tråkigt när paket blir felsorterade eller tillfälligt försvinner på terminalen, tack och lov händer detta väldigt sällan, men vi beklagar självklart att det hände dig och hoppas du blev nöjd med de 2 ljusstakarna du fick. 


Med Vänliga Hälsningar


Annette Lejonfelt, Ljustema AB

Mycket otrevlig kundservice och ingen avisering
rating

Ingen avisering vid paketets ankomst (1 månad efter beställning) pakete skickades tillbaka och mycket otrevlig ”kundservice”


Robin Björn B.2018/12/12
Svar:

Hej Robin,


När ett paket skickas från oss får man alltid ett mail om detta tillsammans med ett spårningsnummer så man kan följa sitt paket från oss till ombudet. Paketet ligget sedan kvar i 14 dagar innan det automatiskt går i retur till oss. Du blev aviserad både via sms samt via brev.


När vi mottager en sådan retur som då är ej uthämtad så meddelar vi alltid detta till kund och kollar så att alla kontaktuppgifter stämmer, vilket det gjorde i ditt fall och vi erbjuder alltid kunden möjligheten att få sitt paket skickat åter igen till en ny fraktkostnad på 49:- 


Sagt och gjort så skickade vi om ditt paket till en ny fraktkostnad men även det gick i retur till oss. Det känns inte riktigt rättvist att påstå att vi på något vis varit otrevliga när vi bara varit tydliga med att man får ha lite koll på sitt paket och att man ska höra av sig till oss om paketet inte kommit fram inom 1 vecka efter det att man fått ett mail om att paketet är på väg, speciellt då när man redan fått sin beställning skickad 2 gånger. Vi erbjöd dessutom att göra ett nytt utskick till dig en tredje gång till ytterligare en ny fraktkostnad på 49:- 


Vi är ett av väldigt få företag som erbjuder denna möjligheten istället för att bara debitera kunden direkt den faktiska kostnaden på 250:- som Schenker debiterar oss varje gång en kund inte hämtar ut sitt paket i tid. Med det sagt så väljer vi som företag att stå för den kostnaden och låter våra kunder få möjligheten att få sitt paket skickat åter igen till endast en ny fraktkostnad och då inte bli debiterad för det ej uthämtade paketet. Vi bryr oss om våra kunder och vi erbjuder alltid bästa möjliga servicen utifrån ärendet.



Med vänliga hälsningar


Annette Lejonfelt, Ljustema AB





Krångligt
rating
Tyvärr ej bra erfarenhet
Sinan Faraj A.2018/12/06
Leverans
rating

Har inte fått lev,...

Bernt Inge Göran S.2018/11/15
Svar:

0

Krångel
rating
Fick fel varor i första leverans och när jag äntligen fick rätt var 1 trasig
Inger Ylva Maria R L.2018/11/09
Dåligt Packad Vara
rating
Trasigt av transport
Maria Karina P.2018/11/03
Vars är lampan.
rating

Har varken fått en orderbekräftelse eller nån lampa. Så omdömet blir väldigt lågt. Men pengarna är dragna från mitt konto..

Magnus H.2018/10/23
Svar:

Hej Magnus!


Ditt paket finns att hämta hos ditt ombud sedan 12 oktober.


https://www.dbschenker.com/se-sv/om-oss/kundservice/spara-och-sok?language=sv&reference_type=0&reference_number=6297634211


Det låter konstigt att du inte har fått någon bekräftelse, är det rätt mail du har angivit vid din beställning? Hör gärna av dig till vår kundtjänst så kan vi kika på det.



Med vänliga hälsningar


Tedd Persson


Ljustema.se

Mailkontakt
rating
Dåligt svar på mailet.
Ingrid Marie W.2018/10/21
stjärna
rating
Ingen bra kvalitet
Rose-Marie B.2018/10/21
ej varan ej kommit.
rating
ej varan ej kommit. Med vänlig hälsning
Marina Elisabet E.2018/09/09
Svar: Hej Marina Va tråkigt om vi inte lyckats hålla våra leveranstider för dig, vill du kontakta kundtjanst@ljustema.se så skall vi kolla vidare på vad som skett i ditt ärende. Önskar dig en fin dag MVH Emma Laurin gm Ljustema
Den produkt jag beställde fanns inte.
rating
Den produkt jag beställde fanns inte. Ersättningsprodukten var 1000kr dyrare - på min bekostnad= IG.
Dan Jonny Mattias L.2018/08/31
Svar: Hej Jonny, tack för ditt omdöme. Jag beklagar verkligen att lampan du ville ha hade utgått ur sortimentet. Jag meddelade dig om detta så fort vi fick informationen och skickade i samband med detta en förfrågan om ett byte till någon annan kristallkrona i vårt sortiment, eller frågade om du hellre önskade att makulera din order helt. Du valde då att byta till en annan modell som kostade mer än den du valt från början, detta var helt valfritt från din sida och absolut inget vi krävde av dig. Vi har även billigare kristallkronor i vårt sortiment och vill du att vi tittar på ett annat alternativ till dig så ber jag dig vänligen återkomma till oss så hjälper vi gärna dig med detta. Önskar dig en trevlig helg! :-) Med Vänliga Hälsningar / Best Regards Emma Cutic
Min vara levererades ca fyra veckor…
rating
Min vara levererades ca fyra veckor sent - skulle ta ca 4 dagar.
Maria Lovisa L.2018/09/06
Svar: Hej Lovisa, tack för ditt omdöme. Jag ser att du gjorde din beställning hos oss den 21/8 och att den levererades till dig den 5/9. Vanligtvis har vi upp till 7 arbetsdagars leveranstid på produkter från BellaLite, som det står på vår hemsida. Vi har alltså aldrig uppgett fyra dagar någonstans och i detta fallet gjorde en leveransförsening från BellaLite's lager till oss att leveranstiden istället blev 11 arbetsdagar och jag beklagar innerligt detta! Våra kunder är viktiga för oss så som kompensation för förseningen bjuder jag dig gärna på fraktkostnaden vid ditt nästa köp. Tveka inte att återkomma till oss och hänvisa till detta meddelande så löser vi självklart det till dig. Önskar dig en fortsatt fin torsdag! Vänligen, Annica Vendel - Ljustema
Säkert bra men med undantag.
rating
Beställde effektmotstånd till bilen för LED-lampor. Installerade dom och ena resistorn gick sönder direkt. Skrev till dom men inget svar. Så kollade vidare på produkten och ser då att den är inte gjord likadant som den som inte gick sönder. Kontaktytorna/trådarna är böjda tvärt emot den som inte gick sönder. Vilket man får skylla på tillverkaren på produkten.
Carl Anders Mattias L.2018/08/25
Svar: Hej Mattias, det var väldigt tråkigt att höra - så ska det självklart inte vara! Jag har sökt i vår mailbox men kan inte hitta något mail från dig, till vilken mail skrev du när du inte fick något svar? Jag ber vår kundtjänst maila dig på mailadressen du uppgett vid beställningstillfället så ska vi hjälpa dig vidare med en reklamation. Vänligen, Annica Vendel /Ljustema
har inte fått mina grejer
rating
har inte fått mina grejer
Farid B.2018/08/21
Ljustema.se - Betyg: 4.65/5 - Antal omdöme: 6369
Accept

Webbplatsen använder cookies för att bättre motsvara dina förväntningar. Om du inte accepterar användandet av cookies kan du stänga av det i inställningarna för din webbläsare. Det finns dock en risk att vissa funktioner på Ljustema.se inte kommer att fungera korrekt.