Hur kan vi hjälpa till?

Returer

Jag har ångrat mitt köp, hur gör jag en retur?
Ingen fara, du har alltid 30 dagars öppet köp när du handlar av oss! Så länge din retur når oss inom 30 dagar så är det absolut inga problem att göra en retur. 
- Fyll i retursedeln som följer med i leveransen (baksidan av följesedeln). 
- Packa ner produkten/produkterna ordentligt och i samma skick som du mottog de. 
- Gå till valfritt ombud (Posten, Schenker, DHL etc.) och betala för porto/returfraktsedel samt lämna in ditt paket där. Du kan köpa en returfraktsedel av oss om du önskar det, då kostar returen 99,- och du beställer returfraktsedeln enkelt direkt på vår hemsida: https://www.ljustema.se/installation/3427-returfraktsedel.html
- Betala din faktura eller flytta fram förfallodatumet så att fakturan inte hinner förfalla innan vi hanterat din retur. Detta gör du på "Mina Sidor" hos Collector Bank: https://www.collector.se/logga-in/
- När din retur är hanterad och klar meddelar vi dig detta per mail.
Du är ansvarig för paketet tills det att det når oss. Välj därför alltid ett spårbart fraktalternativ.

Om du har betalt din beställning med kort eller direktbetalning kommer återbetalning göras via Collector, till samma kort/konto efter vi hanterat din retur.

Har du valt att betala med faktura kan du välja att antingen betala din faktura och få pengarna tillbaka efter det att returen blivit hanterad av oss.

Alternativt att du kontaktar Collector Bank och skjuter fram förfallodatumet enligt instruktion ovan.

När din retur är hanterad så kommer fakturan att krediteras.

Tänk på att det är du som ansvarar för detta! Vi står inte för några påminnelseavgifter om fakturan förfallit innan vi har hanterat din retur.

Viktigt att tänka på vid retur: 

-Samtliga produkter ska ligga kompletta i sin originalförpackning.

- Ingen tejp och inga fraktetiketter får fästas på originalförpackningen, utan endast på ytteremballage. Om dessa kriterier inte uppfylls, vid skadad originalförpackning eller om originalförpackningen saknas görs ett avdrag med 20% av produktens värde.

-Varor som är skadade eller har blivit defekta pga oaktsamhet kommer inte att krediteras.

-Varor som återsänds mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.


Jag har ångrat mitt köp, måste jag hämta ut paketet?
Ja, paketet måste alltid lösas ut.
Du har 30 dagars öppet köp och kan därför alltid ångra ditt köp och göra en retur till oss.
För att göra detta måste du hämta ut ditt paket och fylla i retursedeln som ligger i lådan.
Du kan sen skicka tillbaka paketet och får då dina pengar tillbaka för köp + frakt.
Du står själv för kostnaden av returfrakten, allt annat återbetalas.


Jag har ångrat mitt köp och gjort en retur. Måste jag betala fakturan?
Har du valt att betala med faktura kan du välja att antingen betala din faktura och få pengarna tillbaka efter det att returen blivit hanterad av oss.
Alternativt att du kontaktar Collector Bank och skjuter fram förfallodatumet genom att logga in på "Mina sidor" hos Collector Bank: 
När din retur är hanterad så kommer fakturan att krediteras.
Tänk på att det är du som ansvarar för detta!
Vi står inte för några påminnelseavgifter om fakturan förfallit innan vi har hanterat din retur.

Butiksinformation

Ljustema.se
Ljustema Sverige AB
Kastellgatan 2
254 66 Helsingborg
Sverige
Ring oss: 042 72224 (Vardagar 10-16.30)

Kontakta oss