Hur kan vi hjälpa till?

Betalsätt

Varför har jag inte fått någon faktura?
Walley hanterar våra betalningar till privatpersoner.
Om du har valt vanlig faktura med 30 dagars betalningstid så mailas din faktura, till samma mailadress som du uppgett vid beställningstillfället, i samband med att vi skickar din order från vårt lager.
Du kommer alltså aldrig få en faktura utan att din beställning är skickad och på väg till dig!
Observera att fakturan mailas från Walley och inte från oss. 
Skulle du inte ha mottagit din faktura kan det bero på att du skrivit och/eller stavat fel i mailadressen eller att den hamnat i din "Skräppost".
Kolla i din skräppost och finns den inte där så kontakta oss eller Walley så hjälper vi dig med en ny faktura.
Du når Walley på tel: 010 161 01 00 eller "mina sidor".
Har du valt att dela upp din betalning med Walley konto så samlas alla dina köp, oavsett var du handlar, och läggs på en och samma faktura som skickas ut månadsvis. 
Tänk på att det är ditt eget ansvar att ha koll på din faktura och att den betalas i tid. Vi står inte för några påminnelseavgifter vid sen betalning. 

Jag betalde min faktura efter den förfallit, måste jag ändå betala förseningsavgift?

Ja, det måste du.

Det är viktigt att du håller koll på förfallodatumet på din faktura.

Betalar du den efter betalningsdatumet förfallit kommer du bli debiterad förseningsavgift.


Varför har inga pengar dragits från mitt konto vid kort eller direktbetalning?

Om du har valt att betala med kort eller banköverföring så dras pengarna från ditt kort/konto först när din order skickas från oss.

Detta för din säkerhet så att du aldrig ska betala för något utan att få en leverans!

Skulle det inte finnas pengar på kontot den dagen beloppet ska dras så övergår köpet istället till en fakturabetalning och en faktura skickas automatiskt till dig från Walley.

Detta kostar dig inget extra och du har 30 dagars betalningstid. 


Varför kan jag inte handla på faktura? 
Walley hanterar våra betalningar och om du inte får upp betalningsalternativet faktura eller delbetalning kan det bero på något av följande: 
- Du har obetalda fakturor hos oss hos Walley.
- Du uppfyller inte något/några av våra grundkrav.
- Du har ett pågående inkassoärende hos Colligent.
- Du har anmält att du förlorat din ID-handling. 
Har du ytterligare frågor angående detta hänvisar vi dig direkt till Walleys kundtjänst via mail till: hello@walley.se eller via telefon 010-161 01 00.

Företagsinformation

Ljustema.se
Ljustema Sverige AB
Stenbrovägen 36
253 68 Helsingborg
Sverige
Ring oss: 042 72224 (Vardagar 10-16.00)

Kontakta oss