Vanliga frågor
Om du har betalt din beställning med kort eller direktbetalning kommer återbetalning göras via Walley, till samma kort/konto efter vi hanterat din retur.
Har du valt att betala med faktura kan du välja att antingen betala din faktura och få pengarna tillbaka efter det att returen blivit hanterad av oss.
Alternativt att du kontaktar Walley och skjuter fram förfallodatumet enligt instruktion ovan.
När din retur är hanterad så kommer fakturan att krediteras.
Tänk på att det är du som ansvarar för detta! Vi står inte för några påminnelseavgifter om fakturan förfallit innan vi har hanterat din retur.
-Samtliga produkter ska ligga kompletta i sin originalförpackning.
- Ingen tejp och inga fraktetiketter får fästas på originalförpackningen, utan endast på ytteremballage. Om dessa kriterier inte uppfylls, eller vid skadad originalförpackning eller om originalförpackningen saknas görs ingen återbetalning eller kreditering. Observera att om du mottager en trasig låda vid leverans vänligen kontakta vår kundtjänst innan retur av ångrat köp görs.
-Varor som är skadade eller har blivit defekta pga oaktsamhet kommer inte att krediteras.
-Varor som återsänds mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.
Observera! Ångerrätten (Öppet köp) gäller ej företagskunder eller på produkter som är kapade eller tillverkade på beställning enligt önskemål.
Vi beklagar verkligen detta!
Kontakta vår kundtjänst omgående, kundtjanst@ljustema.se eller via telefon 042-72224 så hjälper vi dig ställa allt tillrätta!
För att kunna genomföra reklamation om något är trasigt kommer vi med största sannolikhet att be dig maila foton till oss på det som är skadat eller trasigt.
Skicka inte tillbaka något till oss utan att du kontaktat oss så vi kan hjälpa dig ersätta din felaktiga/trasiga vara!
Skickar du tillbaka utan att kontaktat oss så ersätter vi dig inte för kostnaden av returfrakt.
Du kommer få bekräftat av vår kundtjänst hur du ska göra med den trasiga varan.
Tryck här för att se status för din beställning.
Förmodligen har en vara varit slut i lager och vi inväntar leverans från vår leverantör.
Kategorier
Ja, det måste du.
Det är viktigt att du håller koll på förfallodatumet på din faktura.
Betalar du den efter betalningsdatumet förfallit kommer du bli debiterad förseningsavgift.
Om du har valt att betala med kort eller banköverföring så dras pengarna från ditt kort/konto först när din order skickas från oss.
Detta för din säkerhet så att du aldrig ska betala för något utan att få en leverans!
Skulle det inte finnas pengar på kontot den dagen beloppet ska dras så övergår köpet istället till en fakturabetalning och en faktura skickas automatiskt till dig från Walley.
Detta kostar dig inget extra och du har 30 dagars betalningstid.
Visa mer
Önskar du ett specifikt utlämningsställe kan du skriva ett meddelande i rutan för meddelanden när du är i kassan.
Glöm inte klicka på "Spara meddelande".
Du kan också kontakta vår kundtjänst i direkt anslutning till att du genomfört din order.
Om din order inte är plockad och packad kan vi hjälpa dig att byta utlämningsställe.
Så fort din order är plockad är den också stängd för ändringar och då går det inte att byta utan den skickas då till närmsta utlämningsställe utifrån din leveransadress.
Visa mer
Om du önskar göra några ändringar i din order måste du kontakta vår kundtjänst omgående.
Så länge din order inte är plockad och packad kan vi göra ändringar i den.
Är din order packad och redo för upphämtning har vi inga möjligheter att ändra något, likaså om din order är skickad.
Vi reserverar din vara först när du klickat på slutför köp i kassan.
Därför kan det hända att någon annan hunnit köpa den sista artikeln innan du har checkat ut.
Visa mer
Om du har betalt din beställning med kort eller direktbetalning kommer återbetalning göras via Walley, till samma kort/konto efter vi hanterat din retur.
Har du valt att betala med faktura kan du välja att antingen betala din faktura och få pengarna tillbaka efter det att returen blivit hanterad av oss.
Alternativt att du kontaktar Walley och skjuter fram förfallodatumet enligt instruktion ovan.
När din retur är hanterad så kommer fakturan att krediteras.
Tänk på att det är du som ansvarar för detta! Vi står inte för några påminnelseavgifter om fakturan förfallit innan vi har hanterat din retur.
-Samtliga produkter ska ligga kompletta i sin originalförpackning.
- Ingen tejp och inga fraktetiketter får fästas på originalförpackningen, utan endast på ytteremballage. Om dessa kriterier inte uppfylls, eller vid skadad originalförpackning eller om originalförpackningen saknas görs ingen återbetalning eller kreditering. Observera att om du mottager en trasig låda vid leverans vänligen kontakta vår kundtjänst innan retur av ångrat köp görs.
-Varor som är skadade eller har blivit defekta pga oaktsamhet kommer inte att krediteras.
-Varor som återsänds mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.
Observera! Ångerrätten (Öppet köp) gäller ej företagskunder eller på produkter som är kapade eller tillverkade på beställning enligt önskemål.
Företagsinformation
Ljustema.seLjustema Sverige AB
Stenbrovägen 36
253 68 Helsingborg
Sverige
Ring oss: 042 72224 (Vardagar 10-16.00)