Kundomdöme om Ljustema.se

Sammanfattning
positive91.8%(6061 Omdöme)
Betyg: 4.65/5neutral5.4%(354 Omdöme)
Antal omdöme: 6601negative2.8%(186 Omdöme)

Klicka här för att lämna ett omdöme


Långa leveranstider
rating
Jag fick en felaktig produkt, men det anser jag att ni löste på ett tillfredställande sätt. Anledningen till mitt låga betyg är dock era mycket långa leveranstider, såväl på de varor jag beställt som på den ersättningsprodukt som ni lovat skicka, men som jag ännu inte fått.
Tommy A.2018/02/26
Svar: Hej Tommy, tack för ditt omdöme. Vad roligt att du är nöjd med hur vi löste ditt ärende. Det är jätteroligt att höra! Såklart är det mindre tråkigt att höra att du inte är nöjd med leveranstiden. Detta är självklart något vi tar med oss som feedback. Vi har 1-5 leveransdagar (arbetsdagar) på vissa produkter som inte finns på lagret. När de ej finns tillgängliga på vårt lager, tar vi hem dessa på beställning från leverantörerna. Detta är en service som vi jobbar stenhårt på, för att man som kund ska ha möjlighet att handla även om produkten/produkterna inte finns tillgänglig/tillgängliga hos oss. Din garan
Beställde och betalade men inga varor än
rating
Beställde och betalade för flera veckor sedan. Hittills ingen leverans. Efter att ha mejlat dom och frågat säger dom att varorna är slut och kommer nästa månad.
lars r.2018/03/01
Långsam leverans trots motsatsen …
rating
Långsam leverans trots motsatsen utlovad. Samt jag fick svar på min feedback med namn i rubriken, fast att jag valt att ge den som "Anonym".
Rebecka P.2018/01/18
Svar: Hej Rebecka, tack för ditt omdöme. Jag ser att du gjorde din beställning den 11/1 och att den blev skickad från oss den 15/1. Vi har upp till 5 arbetsdagars leveranstid på lamporna du beställde, vilket står angivet på vår hemsida, och då du beställde en torsdag, vi skickade din order på måndagen och på tisdagen fanns den redo för uthämtning på ditt utlämningsställe - vilket är tredje arbetsdagen, så är det tråkigt att du upplever att det tog lång tid. Hoppas lamporna blev bra och att du är nöjd med ditt köp, utöver leveranstiden då :-) Trevlig kväll! Annica - Ljustema
Lång leveranstid och inte tillräckligt …
rating
Lång leveranstid och inte tillräckligt bra produktbeskrivning.
Claes Ö.2018/01/23
Framgick ej av annons att ljusen var så …
rating
Framgick ej av annons att ljusen var så smala.
Rabbe S.2018/01/06
Svar: Hej Rabbe, all information om produkten, så som exempelvis storlek och mått, står inne på vår hemsida där du gjort din beställning. Jag vet inte vad du menar med "annons" då vi inte annonserar någonstans? Tråkigt att du väljer att lämna ett dåligt omdöme om vårt företag när du själv inte läst information som står klar och tydligt. Har man frågor om någon produkt, som är avgörande för sitt köp och man inte hittar denna information på vår sida, så rekommenderar jag att man tar kontakt med vår kundtjänst så får man alla svar man söker. Vill du inte behålla ljusen har du 30 dagars öppet köp så det går bra att göra en retur om du så önskar. Mvh Annica Vendel - Ljustema
Felaktig produkt
rating
Vänlig och effektiv hantering. MEN vägran att acceptera att en produkt var felaktigt beskriven (ljuskälla speciellt avsedd för PH-lampa som visade vara för stor för PH-lampa!!) och alltså skulle återsändas på Ljustemas bekostnad drar ner betyget rejält. Istället återsändes den (och annan vara) på egen bekostnad.
Lars Sture Olof B.2018/01/05
Har efter ett flertal turer fram och …
rating
Har efter ett flertal turer fram och tillbaka ännu inte fått mina produkter. Att man lyckas göra så många fel med en enda beställning är inte acceptabelt.
Linda J.2017/12/19
beställde varorna den 4/12 och i dag är det...
rating
har beställt varorna den 4/12 och idag den12/12 har jag ännu inte fått dom
Tage Lennart J.2017/12/12
Svar: Hej Lennart, din beställning skickades från oss den 7/12 och vad jag kan se på spårningslänken från DHL (som du också fått mailad till dig) så finns ditt paket på ditt utlämningsställe. Har du inte mottagit någon avisering från DHL? Har man frågor eller funderingar om sin leverans så är det enklast om man kontaktar vår kundtjänst via mail kundtjanst@ljustema.se, telefon 042-72224 eller via direkt-chatt på vår hemsida, så får man hjälp och besked direkt. Trevlig kväll! Annica Vendel / Ljustema
Beställningen annullerades
rating
Beställningen annullerades pga av att artikeln visade sig vara slut.
Jimmy J.2017/12/11
Alldeles för långsam leveranstid
rating
Alldeles för långsam leveranstid
Jennie M.2017/12/10
Synnerligen dålig kvalitet på produkten …
rating
Synnerligen dålig kvalitet på produkten i förhållande till sitt pris!
Tony P.2017/12/12
Beställde en lampa till barnbarnet den …
rating
Beställde en lampa till barnbarnet den 2december. Den 8 december har vi fortfarande inte fått den. Kommer bli en besviken liten kille i morgon ☹️
Ingela Yvonne L.2017/12/10
Dom var för smala
rating
Dom var för smala
Anna Helena Elisabet S.2017/12/29
Svar: Hej Helena, tråkigt att ljusen inte passade. TrustPilot är till för att bedöma din köpupplevelse, så som kundservice och leveranstid etc. Att du ger oss ett två stjärnigt omdöme för att du inte läst måtten som står angivna på produkten du köpt, ger verkligen inte en rättvis bedömning av vårt företag. Om man har frågor om en produkt som är avgörande för köpet går det jättebra att kontakta vår kundtjänst, via mail, telefon eller direktchatt så får man alla svar man söker. Jag kan inte se någonstans att du varit i kontakt med oss och frågat om måtten på ljusen. Önskar du inte behålla ljusen så har du 30 dagars öppet köp så det är inga problem för dig att göra en retur och få dina pengar tillbaka. Vill du ha ljus i större storlek så kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig gärna att hitta det du söker! Du når oss på telefon 042-72224 eller mail kundtjanst@ljust
Varan trasig vid leverans
rating
Varan trasig vid leverans. Lång leveranstid 12 dagar. Lång återkoppling vid reklamation.
Carina B.2017/12/11
Svar: Hej Carina, Beklagar verkligen att du mottagit en defekt vara! Jag ser du skickat ett mail till oss för ca 2h sedan gällande att du mottagit en trasig produkt, vi svarar på alla mail i turordning. En reklamation kommer att genomföras snarast möjligt! Gällande leveranstiden så var det 1-5 dagar leveranstid på din beställning. Din order låg på servicepoint inom den utsatta leveranstiden exakt på dagen som var i torsdags. Det skickades ut en avisering via sms till dig samma dag så du kunde hämta ut ditt paket. En utebliven avhämtning genererade i att en påminnelse via sms gick ut två dagar senare, och nu efter ytterligare två dagar har du hämtat ut ditt paket. Det finns tyvärr inget mer vi kunnat göra för att skynda på leveransen från oss till dig. Med vänliga hälsningar Annette Lejonfelt
Snabb leveranstid mem inte särskilt …
rating
Snabb leveranstid men inte särskilt snygga produkter. Såg bättre ut på bild.
Annelie R.2017/12/07
Tyckte det tog lång tid för min …
rating
Tyckte det tog lång tid för min leverans, när jag pratade med någon i telefonen så sa hon att om jag la ordern innan 13 så skulle den gå iväg samma dag ,jag gjorde det men det tog 2 veckor jag fick mina varor.
Victoria N.2017/12/19
Svar: Hej Victoria, Beklagar att du fått vänta längre än beräknat på ditt paket. Finns varan i lager vid beställning innan kl 13 så skickas paketen samma dag från oss, precis som utlovat. Vid kontakt med oss per telefon fanns produkten i lager men en reservation på varan görs först när man slutfört sin beställning. Har man otur hinner produkten sälja slut innan man hunnit lägga sin order och då är det den beräknade leveranstiden som står på produkten vid beställning som gäller, i detta fall 2-7 dagar. Information står på produkten vid beställning och även i kassan innan du slutfört din beställning. Beklagar om du missat detta och om vi inte varit tydliga nog med vad som gä
Har inte ens fått varorna.....
rating
Har inte ens fått varorna........
Ulrika V.2017/12/07
Varan jag beställde är en katastrof
rating
Varan jag beställde är en katastrof. Bara långa slanor som spretar åt alla håll. Kommer inte att beställa från er någotmer då ni säljer så undermåliga produkter. Den åkte i sopen direkt.. Kommer även att varna mina vänner om detta.
Gunilla G.2017/12/07
Svar: Hej Gunilla, Beklagar att du är missnöjd med din vara! Önskar du göra en reklamation är du välkommen att kontakta vår kundtjänst via telefon på 042-72224 eller via e-post: kundtjanst@ljustema.se så ska vi säkert kunna hjälpa dig! Vi tar ju all information samt bilder på våra produkter direkt från vår leverantörs hemsida, tråkigt att denna dekorationskvist inte motsvarade dina förväntningar! Önskar du inte göra en reklamation så har du har 30-dagars öppet köp på din beställning så du är välkommen att returnera din oönskade produkt så görs en kreditering/återbetalning på totalbeloppet så fort vi mottagit din retur. Med vänliga hä
Dyr retur!
rating
Själva ordern gick bra att få, något lång väntan innan leverans. Men retur frakten tar de betalt för plus en kostnad för att skicka fraktsedel 39 kr för att få den brevledes. De mailar inte! Detta gör att retur frakten blir sjukt dyr.
Natalia Maria Ewha L.2017/12/12
Har gått en vecka och ordern är inte …
rating
Har gått en vecka och ordern är inte ens skickad ännu - de pushade en fråga om hur jag tycker att omdömet är... och just nu är det ju rätt dåligt
Johnny W.2017/12/04
Ljustema.se - Betyg: 4.65/5 - Antal omdöme: 6601
Accept

Webbplatsen använder cookies för att bättre motsvara dina förväntningar. Om du inte accepterar användandet av cookies kan du stänga av det i inställningarna för din webbläsare. Det finns dock en risk att vissa funktioner på Ljustema.se inte kommer att fungera korrekt.